vrijdag, augustus 30, 2013

38 weken zwanger

Week 38 dus, inmiddels een hele mijlpaal die ik afgelopen week niet gedacht had te halen, want....
Ik heb ELKE avond en nacht last van voorweeën die net té vervelend zijn om doorheen te slapen. Het is dus soms half 3 's nachts voor ik kan gaan slapen en dat breekt op!
Vorige week heb ik killer-slaappillen gekregen, temazepam 20 mg geloof ik, en ik heb er vrijdag ook 1 genomen, heel charmant binnen 15 minuten vertrokken naar dromenland met mijn gezicht op mijn Ipad!
Goed doorgeslapen tot een uur of 5 in de ochtend en daarna 's middags ook nog 2 uur! Afgelopen woensdag maar weer een genomen om een nachtje goed te slapen!

Ik heb de slaapkamer lekker helemaal af! De lades op orde, hobbyspullen uitgezocht en opgeruimd, alleen straks nog de babyspullen uit de kamer en in de eigen kastjes en dan is t klaar wooohoooo. Administratie is gedaan, ook altijd prettig, blijft een rottig klusje, en de woonkamer probeer ik zo goed mogelijk bij te houden.

Qua figuur nog steeds hetzelfde, buik hangt laag en naar voren toe, en als uk beweegt is dat heel duidelijk te zien en vooral te voelen. Ik ben echt heel erg moe, niet alleen van de voorweeën en slechte slapen maar de puf is er gewoon uit, maar ja het mag he? Nog maar 2 weken te gaan, of max 4! Ben zo benieuwd wanneer het nou eens doorzet en vooral hoe ons ventje er uit ziet! Wat de meisjes er van vinden, hoe hij zal zijn, zijn karakter, kan niet wachten!!!

Cravings: Nog steeds meloen en raketijsjes. Ook merk ik dat hij ingedaald is want ik kan weer meer eten en dat doe ik dan ook! Wel nog steeds erg last van maagzuur helaas maar dat hoort er bij geloof ik (bij mij dan). Ik eet het liefste gewoon lekker veel fruit en maak salades en van de week een bimi-soepje, en een keer noodles met een visje, gewoon lekker en gezond en vooral heel licht want ondanks dat ik kan bunkeren, heb ik wel snel een vol gevoel of zelfs soms misselijk gevoel. Dubbel dus!

Controle VK  vrijdags:
Alles is goed, baby ligt goed laag en zijn hartstlag was 120 dus al flink gedaald en hij is er klaar voor zo te merken aan die statistieken. Mijn bloeddruk was wel lager dan die van vorige week nl 70/102 dus heel netjes wel. Er is afgesproken dat we volgende week gaan proberen te strippen om te kijken of het dan eindelijk in gang gezet wordt want dit is slopend. Dus dat is wel spannend, is alles op tijd af! Ben ik er klaar voor en uk? We zullen zien!



Klussen: amper geklust deze week, gewoon geen puf voor en letterlijk ook de kracht niet meer voor. Igor heeft overgewerkt op ma, di en wo dus er is veel blijven liggen en helaas is het dus ook nog niet af! Skylars kamer is af en klaar als enige, er moeten alleen nog een kastje en badje af en dan is dat klaar, nog een lampje ophangen en wat wandversiering maar verder is het goed! Pixies kamer nog steeds 1 muur die af moet, in 2 lagen verf en een touch up houtwerk verven. Uks kamer, 1 muur nog schuren en 2 lagen schilderen, 2 kleine muurtjes nog 1 laag schilderen en dan alles opruimen en schoonmaken en inrichten, oh ja en de electra nog in orde maken. Klinkt als weinig en zal dit weekend ook wel af zijn maar toch had ik gehoopt dat het al af zou zijn!

Andere dingen: Helaas is ons konijn Buddha afgelopen zondag zo plots ineens overleden :-( daar zijn we heel verdrietig om, met name Pixie en ik natuurlijk, Skylar snapt het nog niet zo. Afgelopen donderdag werden de meisjes wel verrast met een cavia (was al voor 't overlijden besproken hoor!) die Pixie de naam Quincy heeft gegeven. Hoe ze er op komt? Geen idee maar leuk is t wel! Pixie en Skylar hebben een knuffelcavia die Janneke heet bij opa en oma, en de afgelopen weken een logeercavia van tante Arianna die Woezel heet en vooral Skylar is er helemaal dol op! Aangezien tante Arianna nog een babymeisje "over" had, was dat dus gauw bekeken! Leuk hoor! Mama is er ook blij mee!

En verder... Pixie gaat maandag voor het eerst naar school!! Ze gaat alleen de ochtend en omdat ik gewoon niet zo heel veel meer kan (hebben) gaat ze vrijdags pas weer. Ze is ook wat prikkelbaar en emotioneel en merkt gewoon dat er dingen gaande zijn en ze is er moe van. Dus we willen haar nu ook niet teveel belasten want het is nogal wat, én naar school, én een zwangere mama, én een baby die elk moment kan komen, én de verbouwing. Arm schaapje! Skylar loopt overal lekker in mee en vindt het allemaal ogenschijnlijk wel best!
Update voor deze week weer! Op naar de volgende!
xxx

Geen opmerkingen: