donderdag, augustus 22, 2013

36 weken zwanger en klusupdate klusweek 3 (lange post)

Week 36 al weer! Een drukke ook nog want er is heel erg veel geklust hier in huis!
Zaterdag: mijn ouders kwamen om te helpen met behang peuteren, wat uiteraard gelukt is, alles is eraf! Igor heeft muren gestuct, en voorbereid. Electra gemaakt en gaten geboord voor de dozen.

Zondag; mijn moeder kwam weer om te schuren, al het houtwerk en de muren op uks kamer en Pixie's kamer zijn geschuurd. Dus we kunnen schoonmaken en schilderen! Al het schuurwerk (lees: stofwerk) is gedaan dus ook de grote schoonmaak kan min of meer van start
Igor begint met sauzen van de muren en de meisjes helpen mee! (zie vorige post)

In een melige bui maken we nog wat foto's van de dikke buik!
Skylar dikke buik van de yoki, mama van de baby en Pixie van het sap, zo grappig!
Skylars koppie ook! Het is hier zondagochtend (veel te) vroeg dus vandaar de pyjama's nog!
 Een lekker niet uitgeslapen koppie, haar nog niet gedaan, alleen het t-shirt aangetrokken om te laten zien hoe ver ik ben, ik vergeet met grote regelmaat helaas die foto's te maken!
 Skylar is een enorme knuffel en wilde graag even bij mama op d'r dikke buik zitten. (ik heb een erge vorm van vergeetachtigheid dus let op de boodschap op het bord boven mijn hoofd)
Maandag: de meisjes gaan weer naar opa en oma toe, rond 10 uur worden ze opgehaald. Ik ga op mijn gemakje het houtwerk poetsen en ga op Pixie's kamer het houtwerk schilderen. Heb een redelijke dag dus durf dat wel aan, en buiten de gebruikelijke boodschappen doen, spullen opruimen, kinderspul opruimen, nog wat kleine andere klusjes tussendoor doen, vond ik het na 1 kamer wel genoeg! 's Avonds ga ik nog aan de schoonmaak, heel strategisch, van boven naar beneden. Dus onze slaapkamer is eerst aan de beurt en krijgt een grote schoonmaakbeurt. Daarna het portaal van de zolder, trap naar de eerste verdieping en dat portaaltje ook nog even. Dan vind ik het wel genoeg! Igor heeft nog muren aangesmeerd, Pixie d'r dakraam afgewerkt, en nog wat gesaust. Tijd voor rust daarna!

Ik heb gelukkig goed geslapen want dat had ik al in weken niet meer, dus zondag op maandag toch maar even 5 mg oxazepam genomen en geslapen als een prinsesje! Dat had ik even nodig zeg! Mijn lijf voelt 10x beter en mijn hoofd ook, al had ik trouwens wel hoofdpijn. Tussen de middag ook lekker geslapen en moe maar voldaan mijn bedje in! Oh ja en de maxi cosi trouwens schoon gemaakt en klaar gezet, naast de vluchttas voor het ziekenhuis, het begint echt wel vorm te krijgen nu hoor! Ik heb helaas tot half 2 's nachts krampjes/weeën en kan niet slapen.

Dinsdag: Om half 8 al weer wakker en niet topfit maar toch aan de gang. Begonnen met nog wat vuilniszakken verzamelen die vandaag worden opgehaald. Daarna het houtwerk op Pixie's kamer in de 2de laag gezet en helaas zal het nog een derde keer moeten ook, en op uk's kamer in de eerste laag gezet. Nog een kastje van de muur gehaald en het behang erachter weg gehaald zodat Igor 's avonds stuctuurverf erop kan smeren.En tot slot Skylars ene muur nog zachtroze gesaust. Uk is vandaag weer lekker druk in mijn buik en met zijn eigen verbouwing bezig. Nog wat randjes gesaust, en verder schoongemaakt.  Vandaag ook precies 8 maanden zwanger, nog 1 maandje te gaan!

Woensdag: Vanochtend om 8.08 uur had ik op uk's kamer al 2 stukjes muur in de muurverf zitten en een was draaien. Ik doe vandaag qua klussen weinig. Alleen Pixie's houtwerk in de derde laag zodat dat klaar is en daarna ga ik schoonmaken zodat de meisjes donderdags weer in een schoon kamertje terecht komen!

Donderdag: Ook vandaag niet veel gedaan behalve was e.d. want dat blijft een beetje liggen. De meisjes komen 's avonds thuis dus wil ik alles op orde hebben natuurlijk! En ik heb de andere dagen meer dan genoeg gedaan!

Vrijdag: dé afspraak in het ziekenhuis voor de groeiecho en daarna voor een gesprek met de gyn over hoe de bevalling zal gaan ongeveer. Ik was erg zenuwachtig maar gelukkig, 1) uk ligt goed, dus met hoofd naar beneden en cbib d.w.z. hoofd beweeglijk in bekken. Dat gaat de goeie kant op! 2) uk wordt iets onder gemiddeld geschat dus ik mag natuurlijk bevallen! Yeahhh weer wat goeds. Dus géén keizersnede en géén inductie tot zover in de planning, ik ben blij en opgelucht en er valt een last van mijn schouders!

Tot zover even de lange update, komende dagen zal er nog een volgen hoor!

1 opmerking:

Céline zei

Leuk weer om even zo'n update te lezen! En die foto vind ik echt geweldig met die buiken! Succes met de laatste loodjes!