woensdag, september 11, 2013

39 weken zwanger update

Hoi hoi
ik hou het even kort, er valt ook niet heel erg veel te vertellen en eigenlijk ben ik een beetje laat met deze update want het is nog maar 2 dagen en dan ben ik al weer 40 weken zwanger, dé uitgerekende datum!!!

Deze afgelopen week was er 1 van afwachten. Elke avond gerommel en zelfs dinsdagmiddag in het ziekenhuis gelegen, aan de ctg, weeën gemeten maar het zet niet door. Uk beweegt lekker, nog steeds een druk mannetje (blijft dat zo als hij eruit is?) De boel was wat verweekt maar amper 1 cm ontsluiting dus dat schoot niet op!

 Vrijdags weer controle bij de VK en het was ondanks 2 nachten rommelen nog steeds hetzelfde dus helaas werd er niet gestript, wat dat ging simpelweg niet. Beetje balen was het wel maar goed, hij komt wanneer hij komt. De VK zei dat ze eigenlijk komende vrijdag, als ik 40 weken ben, een afspraak wilde maken om de week erop een keizersnede te doen, want ik mag niet ingeleid worden. Ik ben  het daar niet mee eens om een hele waslijst van redenen.

1 ervan is dat mijn uitgerekende datum eigenlijk 17 september was, en dat klopt écht wel! En zij hebben hem terug gezet naar de 13e, tweede reden is dat mijn meiden allebei een paar dagen later kwamen dus dat zal deze uk ook wel doen, derde reden is dat een keizersnede niet ff zomaar een dingetje is maar een serieuze buikoperatie, en zo zijn er nog meer redenen te noemen als gewicht van uk dat niet zo hoog is (volgens schatting), de natuur zijn gang laten gaan, hij komt wanneer HIJ er klaar voor is etc. Dus NEE we maken niet meteen een afspraak voor een keizersnede, het is nl niet medisch noodzakelijk, alleen maar lekker makkelijk (voor hun).

Daarna had ik nog een gesprek met de verpleegkundige, om mijn geboorteplan door te nemen, nou dat was amper nodig gelukkig. Ik kijk er erg naar uit, en hoop dat het niet te lang meer duurt want ben er aan toe, dat dan weer wel. Ik ben super nieuwsgierig naar ukje en wil hem graag vasthouden, snuffelen en knuffelen!

Week 39 was wel een pittige, vooral heel erg moe, heeeeeeeel erg moe! Veel geslapen, grootste gedeelte van de dag in bed gelegen etc. Gek genoeg nu in week 40 gaat het veel beter en heb ik energie genoeg en heb ik enorme nesteldrang en is het hele huis bijna schoon en aan kant!!! Maar daar de volgende keer meer over... als die nog komt tenminste!

Klussen: KLAAR!!! D.w.z. de slaapkamertjes zijn op de plinten na helemaal klaar! Ukkies lamp komt vrijdag binnen en dan is dat ook klaar, alleen de gang moet nog afgewerkt worden en het doucheplafond. Heerlijk is dat zeg! Inmiddels dus ook alles lekker schoon en fris dus uk kan komen! Het grote wachten is begonnen!

Tot gauw!
xxx

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat leuk om weer wat van je te lezen! Ik moet vaak aan je denken.... succes nog met de laatste loodjes
Annemarie