maandag, augustus 12, 2013

35 weken zwanger

Oké een beetje te laat want het was vrijdag maar goed, toch maar even een update'je over die week ;-)

Mijn buik is hard gegroeid, inmiddels al 105 cm in omtrek, even ter vergelijking, 13 weken geleden was dat nog 88 dus 17 cm gegroeid! En dat is te voelen ook! Het wordt echt steeds ongemakkelijker en onprettiger en waar ik bij de dames er na 37 "klaar mee was" ben ik dat nu al!

Afgelopen maandag is uk gedraaid, even voor de lol om mij de stuipen op het lijf te jagen. Hij lag steeds goed met zijn koppie naar beneden maar ma, di en wo lag hij leuk in stuit! Nu ligt hij volgens mij wel weer goed. Waarom stuipen op het lijf? Ik heb bij Pixie een keizersnede gehad én mijn placenta ligt precies midden voor, dus ze gaan dan niet eens een versie/draaipoging doen. Ook weer met die keizersnede in de voorgeschiedenis... wordt er ook géén stuitbevalling gedaan dus wordt het een geplande keizersnede, en dat is nou net NIET wat ik wil, sterker nog dat is wel het laatste dat ik wil! Maar goed uk lijkt zich omgedraaid te hebben!

Even een grapje!

 Verder slaap ik echt heel slecht, ik kan niet meer comfortabel liggen en lig ik toevallig wel goed dan moet ik er zowat elke 1,5 uur uit om te plassen! Klaag klaag! Kan ik me vast voorbereiden op slapeloze nachten ;-)
Maar ja mijn humeur is wel ver beneden peil !!! Ik ben tot nu toe 15 kilo aangekomen en dat is heel erg netjes vergeleken bij de dames. Bij Pixie nl 27 en bij skylar 23! En nu nog maar 4 weken te gaan.
Nesteldrang volop aanwezig. Ik heb de eerste babywas toch maar vast gedraaid, de witte. Ik dacht, op mijn slaapkamer wordt het toch niet stoffig, doe het in een wasmand, doe er een doek omheen en tadaaa staat dat maar vast klaar, en eigenlijk vond ik het zó leuk dat ik de kleurenwas ook nog gedaan heb de volgende dag hahaha.
Ik heb mijn ziekenhuistas klaar staan, tenminste, zo goed als, nog een paar kleine dingen kopen en erin doen maar als ik NU zou moeten vluchten dan kom ik niks tekort zeg maar. Natuurlijk neem je nog dingen mee als je camera en telefoon maar die heb ik nu nog nodig de komende weken dus ik leg ze 's avonds wel bij de tas voor de zekerheid en zorg dat de batterijen fully loaded zijn natuurlijk! (bij pixie waren we de camera vergeten mee te nemen omdat we hals over kop naar het ziekenhuis moesten).

Verder geen cravings, sterker nog ik heb helemaal geen honger of zin om te eten. Ja op z'n tijd een waterijsje of een bak fruit maar de rest mag je laten voor mij. Eten koken doe ik ook bijna niet meer. Igor werkt over op ma,di en wo, op donderdag en vrijdag kook ik dan wel, maar op zaterdag en zondag zorgt Igor voor het eten.
Ik merk dat de laatste loodjes ernstig beginnen te tellen. Het wordt met de dag lastiger allemaal, zwaarder, ik kan steeds minder en het nieuwste grapje is mijn bekken/heupen net boven mijn stuitje, die doet gruwelijk zeer als ik langer dan 1 minuut stil sta, veel loop of beweeg of als ik lang gezeten of gelegen heb. Ik kan niet in 1x opstaan uit bed etc. Lang leve de verweking he?!
Wel geniet ik nog steeds van het gewiebel en uk laat zich ook flink merken hoor! Hij wiebelt het grootste gedeelte van de dag en nacht! Standaard rond 4 uur 's nachts word ik wakker omdat hij zich even uitrekt denk ik en dat doet flink zeer, ben tenslotte niet zo groot en de geschiedenis leert me dat ik wel grote kindjes heb dus tja 1+1....
Dit was update van 35 weken, vrijdag weer meer info, week 36 dan al weer! Dan hoef ik in principe nog maar 1 week vol te houden en dan mag ukkie komen! Nu al zin in, kijk er naar uit, ben nieuwsgierig, benieuwd etc!!

1 opmerking:

Céline zei

Meid, tis cliché maar dit zijn echt de laatste loodjes. Hou vol, je bent er bijna en dan kan je je knul echt vasthouden!!