dinsdag, augustus 06, 2013

Aardbei ricotta citroentaartjes

Ik hou van bakken, dat is geen geheim! Ik was dus ook zeer blij verrast toen er maar liefst 2 nieuwe magazines in de winkel te vinden waren. Baking Heaven en Cupcake Heaven en die heb ik ook gekocht en over de afgelopen weken er al heel wat uit gemaakt. Afgelopen week was er weer een nieuwe uit en ik kon gewoon niet kiezen wat ik als eerste zou maken.

Op woensdagochtend komen de meisjes lekker hier en maak ik altijd wat lekkers voor ze (en voor schoonpaps want hij speelt tenslotte voor taxi-chauffeur) en dit keer koos ik dus voor iets met aardbeien want daar zijn de meisjes dol op! Ricotta koos ik omdat ik dat niet zo goed ken, beetje cheesecake achtig dacht ik dus tadaaa toch nog een keuze kunnen maken. En dit is het resultaat!

4 mini's in totaal omdat ik nog deeg over had (mijn vorm was iets kleiner dan de voorgeschreven maat) en dus ook nog vulling over! 
Deze heb ik voor de buren gemaakt als compensatie voor de geluidsoverlast van de afgelopen dagen (ivm verbouwing) en van de komende dagen (afwerking). Ik heb er lekker chocolade overheen geraspt, want ja aardbeien met chocolade yumyum!!
 Close upje
Dit is de grote variant. De vulling bestaat uit slagroom, ricotta, kaneel en citroenschil en ik heb er nog wat suiker aan toegevoegd voor de smaak.
 Close upje

Ik ben nu ook bezig met rozijnenbroodjes, uit hetzelfde magazine. Is wat bewerkelijker qua tijd maar dat geeft niet, ik heb die tijd!

4 opmerkingen:

Sandra zei

Dus die magazines zijn wel de moeite waard?

Angela zei

Ja zeker wel! Er staan allerlei soorten recepten in, brood, koekjes, cakes, taarten, brioche, noem maar op, en daar houden wij wel van ;-)

Annelies zei

Dat ziet er echt heerlijk uit!

Liefs,
Annelies

Angela zei

Smaakte ook echt heel erg lekker, niet zo mierzoet als je gewend bent! Zit ook amper suiker in trouwens