woensdag, augustus 28, 2013

37 weken zwanger

En weer zijn we een week verder! Wow! Het gaat nu wel heel hard he?? Vanaf vandaag mag ukje gewoon komen, geen probleem en gezien de afgelopen week gaat dat volgens mij ook niet lang meer duren.
Waarom niet? Ik heb bijna elke avond/nacht gerommel, weeën en krampen en steken. Steeds denk ik... gaat het dan nu beginnen? Maar steeds zet het niet door!

Het mag van mij na het weekend wel hoor, ergens woensdag ofzo, mooie dag, mooie datum, ik vind het prima! We zijn met klussen heel hard opgeschoten (toch wel) want uks kamer zit rondom in de verf, alleen nog de verwarmingsbuizen, schoonmaken en indelen, Skylars kamer zit rondom in de verf, en is schoon en klaar. Pixies kamer moet nog wel even.... 2 muurtjes 1 laagje dus dat is ook te doen. En op uks kamer moet nog een vloer gelegd worden en dan zijn de kamertjes klaar wooohooo!!! De planning is dat het dit weekend wel af is! Igor gaat als het goed is zaterdag en zondag de vloer leggen op uks kamer en de laatste schilderwerkjes doen! Dan maandag eventueel uitloop, dinsdag dingen op z'n plek en ophangen etc en dan klaar! Woensdag een dagje luieren en dan mag uk komen ;-) Goede planning toch? Zo de klusupdate is er ook weer, lekker nutteloze info voor de meeste maar ik vind het leuk om vast te leggen.

Wat betreft de zwangerschap van de afgelopen week... ik heb heel erg veel last van maagzuur gehad en nachtelijke weeën. Ik val wel rond half 11 in slaap maar ben rond half 12 weer wakker en lig dan zeker tot 1 uur/half 2 te draaien en ongemakkelijk te zijn van de weeën en plassen, en niet lekker liggen etc. Dan val ik wel weer in slaap, tot 5 uur, dan gaat Igors wekker, en dan val ik meestal gelukkig weer in slaap tot half 8.
Op de dagen dat de dames er zijn en ik alleen ben (vrijdag en maandag) slaap ik na 5 uur NIET meer. In het weekend gaat Igor er uit, maar zijn de meisjes vaak pas rond 7 wakker en dan ga ik meestal ook wel mee eruit. Ik slaap lekker tussen de middag wel! Soms maar 1 uurtje, soms 2!! Ik lig er ook bijtijds in, kijk wat tv, schrijf was, lees wat, of zit heel kneuterig lekker te haken. Heb trouwens afgelopen woensdag de omslagdoek voor ukkie ook afgemaakt! Wil alleen nog heel graag het uilenmutsje afmaken maar het lukt niet zo best, steeds te groot of te klein of te kort of te lang. Moet zelf wat prutsen geloof ik, maar ik ben er niet zo'n ster in. Komt vast wel goed!

Heb trouwens nog een hele leuke romper gekocht, uit Amerika. Ben benieuwd of hij op tijd binnen komt! In Amerika heb je de uitdrukking "rainbow baby" en dat is eigenlijk een baby die geboren wordt nadat je een kindje verloren hebt of een miskraam hebt gehad, maar.... Ik vond deze zwangerschap echt loodzwaar, en gezien het aantal ziekenhuisopnames was dat het ook echt wel, dus dit is echt met recht een stormachtige zwangerschap voor mij geweest. Gezien de uitdrukking in Nederland niet echt bekend is, vond ik het wel kunnen hier, en ik vond hem zo leuk... dus tja... Ik ben online gaan shoppen en ik kwam hem tegen voor een prikkie dus kon het echt niet laten ;-)
Verder.... eten.... drama! Ik krijg overal het zuur van en troost me met raketijsjes want die gaan er prima in. 's ochtends broodjes en 's middags en 's avonds salades en fruit. Probeer zoveel mogelijk om mijn vitamines te denken maar helaas ik vergeet ze toch wel geregeld.
Uk is nog flink beweeglijk in mijn buik en vooral 's avonds, 's nachts en 's ochtends heel vroeg. Dan hebben mijn ribben het flink te verduren! Wel nog steeds heel fijn leven te voelen in je buik! Wat zal ik dat missen zeg! Het lopen gaat lastiger van de pijn in mijn bekken, of heup? In ieder geval in het midden aan de achterkant net boven mijn stuitje. Fietsen lukt nog nét. Mijn benen komen al tegen mijn buik hahaha. Dus ik ben lekker aan het moeken. Igor doet boodschappen, de laatste dingetjes voor de bevalling en kraamweek en vluchttas zijn in huis, en ik begin langzamerhand rustiger te worden nu de verbouwing zo ver gevorderd is. Ik heb uks kleertjes en spullen allemaal schoon en gewassen, nog niet in de kast want daarvoor moet eerst de kamer en daarna kast schoongemaakt worden. Dus nu in een grote wasmand op mijn slaapkamer. Wieg is klaar, tas is klaar, ik ben blij!

Merk ik veranderingen? ja mijn buik hangt lager, ik krijg weer wat meer lucht, helaas profiteert mijn maag niet mee van dit bijkomend voordeel van indaling, maar ik slaap slechter en moet heeeeel veel plassen!

** weinig puf meer, slaap echt heel slecht, veel en lang last van voorweeën die maar steeds niet doorzetten, ook niet veel foto's gemaakt daardoor, vooral bezig geweest met kleine klusjes voor zover het gaat, volgende keer beter hopelijk!**

1 opmerking:

Anoniem zei

Spannend dat het steeds meer gaat rommelen in je buik! Fijn dat het klussen goed gaat en jullie op schema liggen. Mooie tekst op het rompertje! Groetjes Sylvia