zaterdag, juni 29, 2013

29 weken zwanger

29 weken al weer, nog 8 weken en dan mag mannetje geboren worden! Het voelt heel erg vreemd om "mannetje" te tikken want we hebben natuurlijk de naam al, na heel erg lang beraad en gedenk (en wederom dankzij Pixie een besluit kunnen nemen). Toch nog heel even volhouden maar he? We hebben een leuk rompertje gekocht met zijn naam erop, dus het is een soort van "vast" nu en ook de tweede naam zijn we over uit.

We zijn begonnen aan de verbouwing, het dakraam zit erin, en was eigenlijk zo gepiept, 4 uurtjes en mijn zwager Wouter en Igor waren klaar! Trots op de mannen! Nu begint het grote en vooral viezige (lees erg veel stof en dus schoonmaakwerk) werk. Muren slopen, en opnieuw opbouwen, afwerken en schilderen, laminaat leggen, schuren en nog meer schilderen. Ik kijk er ergens niet naar uit want het is veel werk wat vooral door de weeks moet gebeuren als de meisjes er niet zijn, ik kan en mag niet zoveel dus het komt vooral op Igor neer.

Met mij gaat het lekker verder. Ik heb een soort andere regelmaat gevonden in mijn eten en dat werkt beter, tegen het maagzuur en de misselijkheid die toch wel weer aanwezig is helaas. Mannetje doet het goed, hij groeit lekker en is erg beweeglijk, vooral als ik lekker in mijn bedje lig! De bewegingen zijn nu grootser dan een paar plopjes of trapjes, want hij krijgt inmiddels wat ruimtegebrek, en je ziet nu mijn buik ook echt heen en weer gaan! Ik merk dat ik in mijn coconnetje begin te raken en dingen van buiten me minder interesseren. Dat is op zich wel lekker hoor, maar ik hoop dat sommigen daar geen aanstoot aan nemen.




Deze week wel weer wat vorderingen gemaakt. Het dekentje is al bijna klaar. In de lengte wel maar heb toch besloten in de breedte nog 1 rij extra eraan te haken, dat is bijna klaar, dan nog 6 toeren er omheen en is hij klaar. Ik ben zelfs al aan een nieuw dekentje begonnen, nou ja een omslagdoek dan, in dezelfde kleuren, een grote grannysquare zeg maar.
Ik heb het boxkleed gemaakt, uiltjesstof, zo lief! Heel simpel maar wel heel leuk! Ook een start gemaakt met de kap van de wieg. De onderlakentjes zijn ook gemaakt, dus dat schiet lekker op! Bijna klaar dus!

Ik heb de schotten op Pixie d'r kamer leeg gemaakt. Die gaan er uit nl en er stond veel spul van ons achter, uitgezocht, veel weggegooid en opgeruimd boven op zolder. Ja het begint ergens op te lijken! Wat een troep kan een mens verzamelen he? Tot zover de update over week 29, ik ga weer lekker verder met cocoonen en opruimwoede voor zover het gaat!



Geen opmerkingen: