zondag, juni 16, 2013

27 weken/6 maanden zwanger

Ik zei het van de week op Facebook al, wat vliegt de tijd als je terug kijkt he?
Al weer 27 weken zwanger en (donderdag precies) 6 maanden. Wat dus (voor de snelle rekenaars onder ons) inhoudt dat ik nog 13 weken en dus precies 3 maanden te gaan heb. Het laatste trimester is ingegaan. Belachelijk! Nu gaat ook pas het grote kluswerk beginnen, het dakraam is besteld en komt dinsdag binnen als het goed is en dat is pas stap 1!!!

Hoe gaat het hier verder? Eigenlijk best wel lekker! Ik heb in de eerste weken van de zwangerschap veel medicijnen gekregen en ik ben met bijna alles afgebouwd/gestopt, nog 1 te gaan en die heb ik nu om de dag een halve dus dat gaat super goed! Trots op mezelf want als dat niet zou lukken, moest ik in het ziekenhuis blijven na de bevalling en uk ook minimaal 3 dagen en mocht ik ook géén borstvoeding gaan geven dus ik heb er hard aan getrokken en tadaaaa!

Ik geniet eigenlijk best van die dikke buik en vooral het leven erin! Ik heb geen rare eetgewoontes behalve dan aangepast eten. D.w.z. dat ik nu tussen de middag gezond/warm eet ipv 's avonds want dan krijg ik het niet meer weg of krijg er enorm veel last van (valt zwaar) dus dan maar aanpassen.  Dat gaat goed.
Mijn blaas zit in het gedrang en frumpje maakt graag gebruik van mijn blaas als trampoline, wat de meiden overigens niet deden!

Ik slaap nog steeds goed al gaat het omdraaien steeds lastiger maar hey mag het? Hihihi. Ik heb wel al weer een paar weekjes wat last van mijn heupen dus wandelen is niet prettig. Fietsen gaat goed en als ik een tijdje wandel wordt het soepeler en gaat het ook beter maar kleine stukjes is niet fijn.

Ik hobby er vrolijk op los, project life, alvast wat december daily, babyalbum, wieg, kleertjes voor de meiden, deken haken, veel tegelijk maar alles zal uiteindelijk af zijn op tijd! Er komt natuurlijk binnenkort het grote kluswerk bij waar ik elke dag toch ook wel iets mee bezig zal zijn. Igor het grote werk, is het afwerk-werk zoals schilderen, decoreren, schoonmaken en inrichten. Eerlijk verdeeld toch? hihihi Er komt nog meer knutselwerk aan, namelijk de geboortekaartjes, bedankjes en geboortecupcakes. Voor de kaartjes heb ik al een idee, en de cupcakes heb ik al spullen besteld dus het begin is ook daar! Het is wel makkelijker om te bestellen, zeker met nog zoveel te gaan, over 10 weken wil ik immers alles klaar hebben! Dan kan uk elk moment geboren worden tenslotte! Maar ja bij de meiden heb ik ook alles zelf gemaakt en dat vind ik ook wel zo leuk!

Zaterdag hadden we met 27 weken en 1 dag de 3d/4d echo bij pretechobureau.De meisjes gingen ook mee, naar de "buikendokter" zoals Pixie zegt, "even naar binnen gluren naar mijn broertje". Uiteraard hadden wij het geluk dat meneer met beide handen voor zijn ogen lag! Maar uiteindelijk is het toch gelukt mooie foto's te krijgen. Bij Skylar hebben we het niet gedaan, bij Pixie wel, en zij lag met d'r arm en navelstreng voor d'r toet. Het was prachtig om te zien! We konden nu al zien dat het een écht jongenstoetje is, en veel gelijkenissen met Igor heeft, zelfde neusje, wangen, gleufje op de bovenlip, kuiltje in de kin etc. Er zit hier en daar al wat spek op dus het wordt weer een flinke baby net als de dames! Wat een prachtig iets dat je zomaar even naar binnen kan loeren, ik heb er echt van genoten, maar meer over zaterdag volgt in foto's.
 Een lief klein voetje! Al weer 5 cm groot!
En hier een van de 60 foto's die we hebben gekregen, wat een heerlijk koppie zo!
En onze shopwinst bij prenatal, helemaal blij mee! Qua kleding zijn we nu wel klaar hoor, nog een paar slofjes/schoentjes misschien maar dat is meer voor "de leuk" dan noodzakelijk.

Ik kan haast niet wachten tot het kluswerk klaar is en ik kan beginnen met kleertjes wassen en strijken en in de kast leggen, dat kleine friemelspul, lekker geurend in de kast, schoon en fris en wachtend op wat er komen gaat. Op het kleine mannetje dat we er straks in mogen gaan steken! Nog even geduld hebben dus!
We zijn trouwens ook eindelijk uit de naam! Nu de schrijfwijze nog, dat kan nl op wel 4 verschillende manieren. De eerste originele versie is "afgekeurd" maar we blijven met 3 opties zitten. Pixie kan het super schattig uitspreken!! We hadden nog 4 namen over en we hebben ze Pixie laten uitspreken en als laatste deze naam dus en ze zei er meteen achteraan "ja mama die moet het worden!" En de volgende dag toen Igor erbij was, nogmaals! Zo leuk, en eigenlijk vonden we het wel leuk zo! Ik weet nog niet of er een tweede naam komt. Nou tot zover de mega update!

Geen opmerkingen: