dinsdag, januari 05, 2010

En dan is ze een half jaar precies vandaag!

Onze kleine Pixie Lynn, wat is die tijd hard gegaan zeg! Om 3 over half 5 werd ze geboren, dat is over 1 uurtje ongeveer. Ik lag om deze tijd in de koude gang van de ok's te wachten tot ik naar binnen kon/mocht. Maar erg vond ik het niet want het was bloedje heet die dag. Een prik of wat in mijn rug, lekker liggen op een heel smal bedje, alsof je aan het kruis genageld werd want je armen liggen breeduit zijwaards met toeters en bellen eraan. En dan komt het verlossende woord "nou daar is ze hoor" en je voelt toch tegelijkertijd "floeps" uit je buik. Ik zie een klein blauw frummeltje voorbij gaan met donkere haartjes en een heleboel ook. Is die van mij? Igor mag mee en even later hoor ik een paar flinke huilen, huiltjes die ze nu nog regelmatig (maar dan een tandje harder) laat horen! Ik moet nog dicht gemaakt worden dus moet blijven liggen maar krijg haar wel even te zien en mag haar aanraken en ruiken, dan gaat ze met Igor mee naar de afdeling waar ik 20 minuten later ook ben, half slapend en alles gaat in een roes aan me voorbij. En dan eindelijk rond 5 uur mag ik haar vasthouden voor de allereerste keer, mijn kleine lieve meisje waar ik zo lang naar uitgekeken heb! Jammer alleen dat we de camera vergeten waren! Deze foto is dan ook ongeveer 2 uur later gemaakt

Dit is op 5 augustus, precies 1 maand oud en het is nog steeds bloedje heet en dit is de eerste keer dat ze echt buiten ligt maar ze vindt het helemaal niks en weigert ook te slapen. De katten vinden het wel leuk want die willen steeds IN de kinderwagen bij haar kijken.

5 september, 2 maanden oud, voor de eerste keer in de kinderstoel, ook dit vind je niet grappig, dat is wel aan je gezicht te zien ook!! Wat baal je er van, maar de camera vind je maar wat interessant want je kijkt praktisch altijd IN de camera!

5 oktober, 3 maanden oud, je hebt je duim helemaal ontdekt en je kan hem zelf in je mondje krijgen, dat vinden we minder grappig want liever een fopspeen, die kan je afpakken, een duimpje niet hihi maar het helpt je wel af en toe als je mopperig bent of niet kan slapen omdat je je speen weer eens kwijt bent. Wat ben je toch mooi en nog steeds blauwe oogjes en donkere haartjes!

5 november, 4 maanden oud, op oma's verjaardag, we doen een fotoshoot want je kan zo goed op je buikje liggen en lang ook. De foto's zijn schitterend geworden, daar ben ik zo trots op. Je toet is al weer een beetje anders dan afgelopen maand!

5 december, 5 maandjes oud, sinterklaasdag. Wat ben je toch mooi mooi mooi, ik ben echt verzot op je oogjes en je bolle toetje (en dat hoort ook als goeie moeder he?). Je groeit goed en hard, je doet het ongelooflijk goed en je brabbelt heel erg en zingen kan je ook, vooral 's nachts rond 3 uur hahaha

En dan vandaag, kleine grote meid! 6 maanden! Nog steeds blauwe ogen dus dat zal niet meer veranderen. Gek eigenlijk want je papa heeft bruine ogen en ik blauwe, en bruin overheerst meestal. Je krijgt steeds meer haartjes op je koppie, die zijn dan wel weer bruin, net als je papa, je kan al zo veel! Je eet alles wat je voorgeschoteld krijgt.

Je begint al goed te zitten, maar helemaal zelfstandig kan je het nog niet hoor, dit is 1 van de lucky shots, maar het gaat niet lang meer duren. Het is een heerlijk wijffie en ik heb het al 100 keer gezegd, ik ben zoooo blij met haar in mijn leventje, zo dankbaar dat we haar hebben mogen krijgen!

Ik zwijmel lekker nog even verder vandaag!

1 opmerking:

wij drietjes zei

oohw wat een mooi verhaaltje! Ze doet het super, net als jullie :) Wat een prachtmeid en wat kan ze al een hoop..wees er maar trots op! ;)


Liefs en een dikke knuffel!