woensdag, december 07, 2011

December Daily dag 1 t/m 5 (veel foto's)

Dit jaar heb ik mezelf ook maar weer eens de opdracht gegeven een December Daily te maken, dat houdt in.... elke dag maak je een bladzijde, of in mijn geval 2 bladzijdes in een boekje of album over je decembermaand, met de focus op de kerst. In Amerika wordt het vooral 25 days of christmas genoemd of echt tot de kerst gedaan, ik doe het van 1 t/m 31 december.

Vorige week dus naar Doorn geweest op koopzondag en daar de lijn (hoe kan het ook anders) 25 days of christmas van simple stories gekocht en een stapel kraft en rood/bruin papier (beetje last minute dus het meeste was uitverkocht) En dit is wat ik er tot nu toe van gebrouwen heb.

De kaft uiteraard, gewoon lekker simpel
1 december, het moet nog sinterklaas worden dus we hebben lekker pepernoten gebakken die dag en buiten gelopen in de regen, lekker in de plassen stampen!

Een tag achter de foto met het recept erop van de pepernoten, want ze waren heel erg lekker!!

2 december, de kindjes speelden heel lief samen en sky kijkt echt op naar d'r grote zus, vergroot de foto maar, dan zie je hoe lief die blik in d'r ogen is!

Dit zit achter de tags, Skylar ging voor het eerst echt weg, een middagje bij mijn ouders omdat ze dat zo leuk vonden, en ik kon mooi aan haar kamertje werken!
Op de tags staat wat we gedaan hebben, nl laminaat uitgezocht (zie tag rechts) en behang, staat op de achterkant van de tag.

3 december, zaterdags, we waren veel van plan maar er is allemaal niks van terecht gekomen, sab en mike en jordy (mijn zusje + man + kind) kwamen op visite, heel gezellig!! In de envelop rechts zit een
tag met daarop het hele verhaal van 3 en 4 december

4 december, we vierden sinterklaas, gezellig met z'n viertjes, voor Skylar de allereerste keer een kadootje uitpakken. Op de tag die ik ingevoegd heb, een foto van Pixie mét speen, dat was de allerlaatste keer want hij werd daarna aan de deur gehangen. Sinterklaas kwam hem ophalen voor de baby's in Spanje, en Pixie kreeg daarvoor in ruil kadootjes!

Nou hier de close up dus!

En hier de rest, het verhaaltje van vandaag op de achterkant van de tag (links) en hoe Pixie het kadootje uitpakt, Hamertje Tik.
5 december, geen speciale dag, geen speciale gebeurtenissen dus even wat sentimenten. Allereerst Links, de tradities.... en een foto van een geurflesje met geurstokjes die naar appel kaneel ruikt. Ik vind altijd dat geur de sfeer verhoogt en vind het daarom ook erg belangrijk dat het lekker/relaxed/aangenaam ruikt in huis en deze geur verhoogt de feestsfeer wel hoor! En rechts de to-do-lijst van deze week!

De foto kun je openklappen en daarachter staat dan mijn verhaaltje over tradities.

Op de achterkant van de to-do-lijst staat het verhaaltje van de dag, wat we gedaan hebben etc... en rechts een paar foto's van Pixie in d'r tent (dekens over de eettafel) en weer een lijstje, met favorieten.

De foto's zijn op transparant geplakt zodat je hem open kunt klappen en de tekst goed kunt lezen!
Vind het erg leuk weer aan dit boekje te werken, triggert mijn creativiteit ook weer want ik maak allerlei tabjes en flapjes ed om maar meer en meer op die 2 kleine blz kwijt te kunnen! Het is niet helemaal mijn stijl door gebrek aan materiaal maar ik vind hem tot nu toe best grappig en bovenal, ik heb er plezier in! Maar genoeg geleuterd nu, ik ga gauw weer verder scrappen. 6 december is ook al bijna af en 7 december voorbereiden zodat ik die vanavond af kan maken!


6 opmerkingen:

Petra zei

Wat mooi!
Slim idee van die speen naar Spanje :-D

Echt prachtig boekje... nu al! :-)

jacqueline zei

Angela wat een geweldig album heb je er tot nu toe van gemaakt.
En ik ben echt verliefd op Skylar, wat een geweldig leuk kindje om te zien.
Wat goed van Pixie dat ze nu van haar speentje af is, tis altijd prettig voor ouders als ze klein zijn maar zodra ze ervan af moeten word het een moeilijk verhaal, maar jullie hebben dat echt heel slim aangepakt.

O ja nog 1 ding wat heb je je foto's op een leuke manier gemaakt zo met de lampjes erbij.

Nou kijk alweer uit naar je volgende blzen.

Groetjes jacqueline

NicoleJ zei

leuk, die foto's met kerstlampjes erbij. Maakt de foto helemaal compleet!
Goed dat je inmiddels alweer 5 dagen hebt gescrapt, ze zien er prachtig uit!

Jackie zei

Wat ziet je album er nu al leuk uit...
En zo uitgebreid, super gaaf...
Vooral zo doorgaan...


xoxo
Jack

Unknown zei

wauw, wat ziet dat er ontzettend leuk uit!! veel plezier nog met de overige DD

Groetjes, claudia

Anoniem zei

Je album ziet er nu al geweldig uit!