zondag, december 07, 2014

December Stories dag 7

Oké de post bestaat uit heel erg veel foto's! We zijn vandaag namelijk naar de kerstmarkt geweest van het tuincentrum. We waren vroeg dus het was heerlijk rustig!

 Ik maakte weer de nodige kiekjes van mooie decoratie, en deze foto's kan ik ook mooi gebruiken voor in mijn December Stories album als fillers of iets dergelijks!
 Een mooie krans, gewoon lekker groen met wit, niks heel bijzonders maar hij sprak me enorm aan!
Uiltjes uiteraard! In overvloed en toch maar 1 meegenomen! Knap he? Kijk die poes dan! Net echt he?
Kindjes bij de kerstman even op de foto, 17 foto's verder en geen 1 waarop ze allebei kijken!!
Kiekjes bij een andere kerstman! Of is dit koning winter? I don't know maar ik vond het wel erg mooi om alles in goud en koper en bruin te zien!
 Dit is in het zelfde hoekje, ik vond het echt heel erg mooi!
En waarom gingen we naar het tuincentrum? Een soort kersttraditie. Elk jaar mogen de kindjes elk 1 ornament uitzoeken voor in de boom. Uiteraard van een hoek of tafel die door ons is uitgezocht zodat we wel een beetje eenheid houden in de boom. Ook dit jaar is het weer goed gelukt. We hebben vooral glas, wit, zilver, parel en mint/teal in de boom en alle jaren is het gelukt zulke ornamenten te vinden en deze keer was er zelfs een heel groot deel van de kerstshow in deze kleuren. 6 tafels vol!

We hebben deze ballen dus uitgezocht. De zilveren/glas ballen zijn voor in het raam aan linten en de rest voor in de boom, nou ja dat is uiteindelijk wel een keer de bedoeling ja...
 Want we hebben natuurlijk dit kleine meneertje wat rondloopt en we zijn bang dat de kerstboom dat niet overleefd, of nou ja de boom wel (het is een nepperd) maar de ballen niet (die zijn toch echt van glas). Hij hielp met het uitpakken van de boom.
 Igor heeft de boom in elkaar geknutseld samen met de meiden en Callen deed wat hij kon ;-)
De boom op zijn plek, lampjes erin, so far so good. Nu de slingerkettingen erin.....
 De dames helpen allebei natuurlijk want dat doen "grote meiden" tenslotte!
 Maar kleine ondeugende jongetjes van 15 maanden, hebben overal lak aan en al helemaal aan de regel "blijf van de kerstboom af!" Hij begon meteen de ballen tegen elkaar te meppen. Oh wat was ik blij dat ik even een doosje vette nepballen had gekocht bij blokker zeg!! Dit zijn dus plastic ballen en zien er zo fake uit als maar kan, maar hey...er hangt wat in de boom wat niet zo snel te slopen is!
 Dit ondeugende koppie hebben we dus de hele dag mee te stellen gehad. Aan het einde van de middag leek hij niet meer zo geïnteresseerd maar eerst morgen nog maar eens afwachten! Voorlopig staan de "goeie" ballen veilig en wel opgeborgen! Wel jammer, maar als ze kapot gaan is het ook zo zonde.

Verder heb ik tussen de middag de luxe gehad dat alle 3 de kindjes vlak gingen, en Igor weg ging dus ik had even alle rust en heb lekker gefreubeld aan mijn December Stories album! Dag 3 en 4 zijn af!! (sorry voor de slechte foto's maar ja, het weer en iets met licht enzo)
Een van de "opdrachten" ging over lijstjes en aangezien ik een fervent lijstjesmaker ben, kon er hier niet een ontbreken toch? Mijn doelenlijstje voor December.
 Detail van Skylar die aan het rijgen is, vind het een erg leuk kaartje geworden gezien de kleur van het boek ook weer terug komt in haar vestje of vice versa. (je weet dat je een echte scrapper bent als je je kinderen gepast kleed in de kleuren van je papier hahaha)
 Nog een foto-opdracht... Dat was even puzzelen hoe hij het mooist uit kwam, ben nou eenmaal geen kei van een fotograaf maar het is redelijk gelukt al zeg ik het zelf, een foto van die kei-neppe bal! (berkensterretjes trouwens meegenomen bij het tuincentrum, afdeling kerststukjes maken)
Muzieksheet uitgeprint, kreeg je bij de opdracht... ik besloot er een stukje journaling op te zetten, maar ook een stukje over muziek zelf, mijn favoriete kerstnummer en het eerste kerstnummer dat ik dit jaar hoorde op de radio (kersthits.nl) 
En dat was het voor vandaag, super veel foto's vol met kerst! Ik heb er van genoten, ondanks dat ik niet zo'n beste dag heb. Ik ga zo nog even verder met dag 5+6, de foto's liggen al klaar om te printen! Hopelijk morgen dus weer wat af!

1 opmerking:

Vlijtig Liesje zei

Ik vind het leuk dat tuincentra heuse uitjes worden rondom kerstmis. De foto's zijn prachtig!