woensdag, juli 16, 2014

Callen 10 maanden

10 maanden geleden kwam jij ter wereld, na een snelle makkelijke bevalling, als een waar geschenk, en dat ben je nog steeds! Ik kan me geen leven meer voorstellen zonder jou! En dat wil ik ook niet!

Je bent echt élke dag vrolijk en als je het niet bent, is er wat aan de hand.... Kijk maar eens goed naar dit kleine bekkie wat er gaande is (erop klikken en inzoomen denk ik)
 Een foto van upclose voor beter beeld... jawel 2 heuse tanden aan de onderkant zijn vrijdag en zondag ineens erdoor gekomen!!! De tweede was een verrassing overigens en... vanochtend legde ik je op je rug op de grond terwijl we aan het dollen waren. Je deed je hoofd achterover en lachte en wat zag ik.... rechtsboven je snijtand ook al door, dus 3 tanden in 4 dagen! Overigens zit je snijtand links ook al te duwen dus die zal er binnen 1 week ook wel door zijn! Maar ben je ziek geweest? Nee! Koorts? Nee! Hier en daar een keer een sporadische vieze luier maar niks om over naar huis te schrijven...kortom... je bent een troopertje/diehard!!! Ik ben trots op je!
 Je staat inmiddels als een huis en trekt je sinds een week overal aan op! Zonder te vallen overigens. Dat valt reuze mee! Je staat er zo trots he! En je leunt met je buik tegen de tafel, of keukentje of wat dan ook en dan heb je je handjes vrij om dingen te pakken en te spelen. Je bent dus vrij zeker van je zaak!
 Je tong is nog steeds je favoriete speeltje! Je speelt er mee, probeert hem te pakken, maakt allerlei bewegingen en geluiden en je giert het uit als je je tong uitsteekt en ik het terug doe!
 Baasje! Je bent zo zeker van je zaak dat je vandaag zelfs besloot over te stappen en dan niet van het een naar het ander en dan beide handjes ergens... nee gewoon 2 passen! Tussen tafel en bank liep je over! Grapjas! Hebben opa en oma je diesel gegeven ofzo? Je gaat als de brandweer!
 Gelukkig ben je soms ook nog een heerlijk onnozel baby'tje, gelukkig maar, al zijn die momenten er steeds minder want je bent je zeer bewust van alles om je heen en of je aandacht krijgt en hoe je die kan vragen en vasthouden en charmeren! Maar ja je hebt prachtige blauwe kijkers ook waar ik elke dag weer in verzuip!
Bij tandjes hoort een tandenborstel en die heb ik vandaag voor je gekocht. Je vond het helemaal geweldig en je ging ook echt poetsen over die tandjes heen. Je moest er zo van lachen! Je bleef maar poetsen!
 Vandaag hadden we ook een echte mama-zoon dag en dat was even heel hard nodig! Ik heb je echt vreselijk gemist toen je bij opa en oma was (ik lag in het ziekenhuis, zie vorige blog) en we hadden dit echt nodig en hebben er volop van genoten. In de ochtend lekker gespeeld en in de middag hebben we lekker gefietst en  een ijsje gegeten bij Jaco's. Citroensorbetijs om precies te zijn en je vond het heerlijk! Dus ja jij hebt ook een paar hapjes mogen eten.
 En toen het ijsje op was mocht je lekker aan het hoorntje sabbelen/knagen.
 Je nieuwste ontdekking was "mama hapjes voeren" en elke keer dat ik een hapje van je hoorntje nam, begon je te gieren van het lachen! Kijk dit koppie dan! Dan is je dag toch meteen weer goed?!
In eerste instantie mocht ik in het ziekenhuis dus NIET voeden van de artsen ivm de antibiotica maar na de nodige telefoontjes met artsen en lactatiekundigen bleek het dus WEL te mogen. Dus na 3 dagen niet gedronken te hebben (ik heb me suf gekolfd om de productie op gang te houden) heb je gewoon weer gedronken alsof het niks was, alsof we nooit gestopt waren! En daar ben ik zooooo blij mee!!! Nu kunnen we zelf gaan kiezen wanneer we stoppen. Inmiddels ben ik wel van 4 naar 3 voedingen gegaan en 1 bijvoeding van een flesje van 120 a 150cc. Ik ben er zo trots op dat ik het nu 10 maanden vol hou!! 

Je eet verder ook alles, en lust alles! Je boterham eet je zo vlug op, dat is niet bij te houden en fruit is je absolute favoriet! Banaan, aardbeien, blauwe bessen en watermeloen, die schuif je zo naar binnen.
Je slaapt ook vrij goed, je slaapt geregeld een hele nacht door zonder late(re) voeding. Je slaapt van 7 tot 6.30 meestal net als je zussen trouwens. Je kan ook zittend drinken nu uit je flesje. Een tuitbeker en rietjesbeker of pakje of zakje snap je nog niet. Dat komt vast ook gauw genoeg.

Je begint ook echt te spelen nu. het speelkeukentje, je auto en de grote blokken zijn je favoriet oh ja en de doos met duplo niet te vergeten alleen al om het feit dat die zo lekker veel herrie maakt als je daar met je knuistjes in roert! Ik geniet van jou kleine man! Kleine man wordt veel te gauw groot dus ik wou dat ik je pauze knop kon vinden, even de tijd stil zetten, over 2 maanden ben je gewoon al weer 1 jaar oud!  Ik ben zelfs al bezig met voorbereidingen voor je verjaardag! Sjucht...
Ik hou van jou! Dikke knuffels, lief jou voor altijd
xxx je mama

Geen opmerkingen: