donderdag, april 17, 2014

Callen 7 maanden oud/ jongetjesmama???

7 maanden oud was je gisteren al weer! En zoals altijd, doen we dan een shootje, zo ook deze keer natuurlijk. Je werkt nog lekker mee, kruipt nog niet weg en over lopen nog maar niet te beginnen! 
Er komt niet veel variatie in de foto's moet ik eerlijk zeggen want ik heb totaal géén inspiratie! Met meisjes kun je leuke dingen doen met jurkjes, kantjes, ballonnen, kettingen, bloemen etc, maar met jongetjes ehhhmmm. Oké duidelijk, ik ben nog niet helemaal ingeburgerd in het jongetjes-gebeuren

 Je bent nog steeds een vrolijkerdje die zich in razend tempo ontwikkelt! Je nieuwste truc (echt precies op deze dag geleerd) staan!!! We zaten in bad, je pakt uit het niets ineens de badrand vast en hoppa je trekt je overeind en blijft staan.... als een huis!!!! Nou ja zeg meneertje ga je niet wat snel? Horen jongetjes niet langzamer te zijn dan meisjes? Tenminste dat vertellen dé bladen mij allemaal.... Jij natuurlijk niet...
Een ander dingetje van de afgelopen dagen... babbelen! Je babbelt hele uren achter elkaar! "mama mama mama" is het momenteel helemaal en toen ik je van de borst afhaalde werd je boos en deed je echt heel boos MMAAAMMAAAA zeggen, zo grappig! Ik weet heus wel dat het een fase van die klank is, en dat je over een paar dagen het waarschijnlijk heel lang niet meer gaat zeggen, maar toch vind ik het leuk! Je eerste woordje was "mama" en ik ben trots! (Laat me in die waan!)
Sinds 12 dagen slaap je ook de nacht door en, heel eerlijk, daar ben ik gruwelijk gelukkig mee! Ik heb daarmee ook een nieuw kunstje geleerd, namelijk dat van "loslaten". Ik besloot namelijk enkele dagen ervoor... oké ik ga jou voeden wanneer je wilt, zo lang je wilt, ik ga er geen strijd van maken en al helemaal niet de " cry it out" methode wat we bij de meiden wel gedaan hebben, wat dus een week lang hell is! Laten huilen, troosten, huilen troosten, uren lang! En natuurlijk NIET toegeven en toch voeden, ook al schiet de melk eruit en kun je wel 2x een schoon shirt aan doen! Nou bij jou was ik dat NIET van plan want ik voelde me daar zo slecht onder! Ik liet het los, ik dacht, als jij er aan toe bent, slaap je vanzelf wel door. Ik bereidde me er in mijn hoofd ook op voor dat dat dus nog wel 3 maanden kon gaan duren met die nachtvoedingen want je zussen waren volhouders, tot en met de 9de maand mocht ik er echt nog wel 1 a 2 x per nacht voor ze uit voor een voeding! Maar nee hoor, ik liet los... en jij ook! De nachtvoeding en de hele vroege ochtendvoeding (van 5 uur) die gooide jij tegelijk overboord! Je slaapt in 1x van half 10 tot half 7 a 7 uur door (want hey niet te veel in 1x vragen... die late voeding wil je nl nog wel hebben en dat mag ook best hoor lieverd!).
Wel moeten we er 1x per nacht uit voor je speentje. Ik zeg "we" maar ik bedoel eigenlijk je papa! Jawel, je papa heeft nu gebroken nachten (en een gebroken autoruit maar dat heeft niks met jou te maken!hihihi) want als ik je speentje moet geven hang ik met mijn melkschuiten over jou heen (om dat verdraaide speentje weer eens te zoeken tussen de spijlen van je bed en na een half uur zoeken blijkt ie ONDER je bed te liggen) en ruik je melk en wil je toch voeding, en neem je geen genoegen met zo'n rubberen stop in je mond. Maar je moppert niet, je krijgt de speen en je draait je hoofd om en slaapt weer verder. Je hebt de afgelopen nachten niet eens om je speen geroepen!

Nog meer dingen? Ehm ja, eten, vooral veel eten, en stukjes eten ook! A lá Rapley om het beestje maar een naam te geven, nou ja eerder aardbei of broccoli ipv beestje maar je snapt me wel! Je eet stukken uit je knuistje en sinds we dat grapje begonnen zijn, wil je bijna niet anders! Je eet nog net wel je purees maar je kijkt uit naar het moment dat die op zijn, want dan weet je gewoon dat je stukjes krijgt! En... je eet ze zelf! Broccoli,aardbeien, sperziebonen, noem maar op en het verdwijnt in je giegeltje, zonder problemen, kokken, gapen, verslikken nada noppes niks! Natuurtalentje van me!! Ik ben trots op jouw!!
Je zit in maatje 74 nu, sommige shirts maat 68 passen nog maar de meeste niet meer. Broeken maat 68 gaat nog net wel, want je hebt korte pootjes net als je mama ;-)

Manneke ik denk dat ik niet doller op je kan zijn dan nu, maar elke dag verras je me weer! Elke dag groeit mijn hart nog een stukje groter, kadootje van me! En wat ben jij een bofkont want je zussen zijn ook al zo verliefd op je! Ik hou van je kleine mop!!!

Geen opmerkingen: