dinsdag, juli 17, 2012

Crea bea op een andere manier

Soms moet je als mama handig zijn toch? Nou ben ik me toch even handig geweest al zeg ik het zelf! Skylar had een super lief tuniekje, op zich niks mis mee toch?
Tot je dichterbij gaat kijken en allerlei chocolade vlekken ziet die ik er niet meer uit gewassen krijg, ja jammer maar dat trek ik niet meer aan! Hmm maar toch zonde want hij is zo lief en ze heeft hem amper aan gehad.....

Oplossing.... haal het stofje eraf, en naai er een nieuw stofje op! En dit is het resultaat!

Nou heb ik wel vaker gekke ideeën met ontiegelijk veel vierkantjes aan elkaar naaien, zoals HIER bijvoorbeeld... nou dat heb ik nog even dunnetjes over gedaan. Skylar had een nieuw dekbedovertrek nodig, en ach mama is de beroerdste niet en had nog erg veel restjes liggen.... tadaaa (sorry niet de meest perfecte foto but you'll get the idea!)

En ook maar meteen "even" een bijpassende hoes gemaakt voor het verschoonkussen! Nou dat vond ik toch aardig crea bea, totdat....
Mijn lieve dinnetje Miek kwam met een geknipt patroon... van dit tuniekje, wederom niet de meest geweldige foto's maar ja krijg een kind van 14 maanden eens zover dat ze mee werkt hahaha.
Dit tuniekje in elkaar gemaakt en daarna er nog een gemaakt alleen die staat nog niet op de foto, en ik heb al een idee voor een derde ook! Allemaal net weer even anders!
En alsof dat nog niet genoeg is met handwerken... heeft Miek me ook nog aangestoken met het haakvirus, en nee geen amigurumi's of zoiets maar nog erger hahaha granny squares. Nou het is idd zo dat ik me af en toe een omaatje voel als ik me geïnstalleerd heb op de bank (of in bed) met bollen garen en een haaknaald maar goed het is wel heerlijk hersenloos en ontspannen werk. Ik kon tot vorige week niet haken maar heb het mezelf geleerd (lang leve youtube en tutorials enzo) en ben nu meteen maar begonnen met een heuse sprei voor ons eigen bed! het zijn er "maar" 164 dus dat valt mee toch ? ;-)  ik heb er pas 9 af dus hard gaat het niet!En het erge is... ik weet nu al wat ik wil gaan maken als de sprei af is!!! Whaaaa wat zijn hobbies toch erg zeg! Wie heeft dat ooit verzonnen dat het een prettige vorm van vrijetijdsbesteding is? Het is gewoon een extra fulltime job!

3 opmerkingen:

Petra zei

Oooh wat schattig! Supergoed bezig jij :-D Ik heb ook altijd van die hobby ideetjes, maar omdat ik er dus een beetje in verzuip, komen er uiteindelijk weinig projecten echt af. Jammer... misschien deze winter eindelijk een naaiproject afmaken :-) Geinspireerd door jouw mooie werkjes moet dat vast lukken.

Marlen zei

Mooi gemaakt zeg!Inderdaad, hartstikke crea bea! Deze post geeft me veel inspiratie. Ach, ik kruip toch maar achter de naaimachine. Met goede hulp van mijn moeder (aangezien ik een totale ramp ben achter dat ding) moet het wel lukken iets te maken. ;)

Marlene

Marlen zei

Mooi gemaakt zeg!Inderdaad, hartstikke crea bea! Deze post geeft me veel inspiratie. Ach, ik kruip toch maar achter de naaimachine. Met goede hulp van mijn moeder (aangezien ik een totale ramp ben achter dat ding) moet het wel lukken iets te maken. ;)

Marlene