donderdag, januari 14, 2016

Project Life week 1

Afgelopen jaar hield ik een jaartje "pauze" in het project life gebeuren. Ik was er eerlijk gezegd een beetje klaar mee, om elke week hetzelfde te doen. Gezien mijn gezondheid maak ik niet heel veel mee buiten de deur dus heb ik dan interessante foto's? Nee niet echt... maar ik vond het boek echt super leuk om terug te bladeren. Ik heb het afgelopen jaar dan ook gezien als een sabatical... een jaar om in te leren en ontwikkelen. Ik heb blogs gelezen, pinterest uitgekamd en uiteindelijk een manier gevonden die ik wel prettig vond. Ik heb geleerd dat het niet alleen om de uitjes gaat maar juist om de dagelijkse dingen. Ik heb eea uitgeprobeerd in mijn December Daily, want die heb ik wel weer gemaakt (sterker nog er ligt al spul klaar voor mijn DD van dit jaar!!) en het beviel me wel. Het werkte redelijk snel ook. Dus besloten toch Project Life 2016 te gaan doen in een, voor mij, ander format. Dat resulteerde in een snelle spread over week 1! Ik heb er alleen dinsdag aan gewerkt en woensdagochtend nog 2 kaartjes en klaar!!! Heerlijk toch?

Ik heb er voor gekozen om in week 1 ook 1,2,en 3 januari mee te nemen die eigenlijk bij week 53 horen. En dit is mijn uitwerking ervan... met prachtige kaartjes van Kaisercraft uit de lijn Antique Bliss. Ik vrees dat ik daar nog maar wat van aan moet schaffen volgende maand!


Ik heb er voor gekozen 1 week kaartje te ontwerpen die elke week er hetzelfde uitziet. Het weekkaartje was 1 van mijn struikelblokken. Ik heb er 1 ontworpen en die kan ik elke keer in de bijpassende kleur maken van de andere kaartjes. Maakt het toch 1 geheel, en maakt het lekker makkelijk en toch snel werken. In 1 keer weeknummer, datum en weekverhaal, een heleboel journaling en informatie en in een minuut of 5 klaar.
 Ook heb ik gewoon teksten geprint op de kaartjes, dus niet op gewoon papier en dan nog leuk maken en versieren ed maar gewoon al mooie kaartjes gebruiken om op te printen, scheelt ook weer een hoop werk! Het kan nog simpeler want ik heb nog veel gewerkt met strookjes papier en dat kan ook anders maar ik ben en blijf een scrapper en kan me nog niet helemaal vinden in het super simpele van het concept. Het is ook hobby en het hoeft niet in 10 minuten klaar te zijn! Oh ja en ik heb geleerd dat soms een kaartje blanco laten, ook goed is, dat geeft rust in een pagina (zie in het midden)
Ik heb ook veel foto's precies passend voor de pocket geprint, dat scheelt papier en scrappen. Dat deed ik eerder weinig. In elke pocket ging een kaartje dat bescrapt werd en nu dus niet meer! Kortom het zijn geen uitvindingen die nog niet eerder gedaan zijn maar voor mijn qua stijl wel!

Geen opmerkingen: