maandag, oktober 19, 2015

Wanneer vertellen dat je zwanger bent

Hét nieuws was van de week dat Kim Kötter zwanger is van haar eerste kindje, dat is prachtig, maar vandaag siert een kop de krant, dat ze pás 11 weken zwanger is, wel een beetje vroeg met bekend maken he? Is de conclusie van het verhaal...
Ehm ik maakte het met 7 weken al bekend. Waarom?


Ik was 3 dagen over tijd en deed dé test, wow wat geweldig, binnen 3 seconde was de teststreep zichtbaar en pas daarna de controle streep. Echt wel zwanger dus... Ik deed een test omdat ik me niet helemaal 100% voelde en de mogelijkheid bestond dat ik zwanger was. Ik super blij natuurlijk ja duhhh, het is weer gelukt en in 1x ook nog. Dan ben je trots en blij, maar deze keer besloten we het wat langer voor ons te houden, gewoon omdat het de laatste keer is en we wilden er even zelf van genieten, niks mis mee toch? Maar met 6 weken werd ik al heel misselijk en moe en grieperig en dergelijke en met 7 weken lag ik aan het infuus uitgedroogd en ondervoed in het ziekenhuis. Nou probeer het dan nog maar voor je te houden!!! Dat lukt dus niet helaas.

Bij Pixie hebben we het de ouders binnen een paar dagen al bekend gemaakt en de rest iets later, en de grote boodschap pas met 12 weken. Bij Skylar kon ik het niet lang voor me houden en ook hier de ouders binnen een paar dagen al verteld en de rest een week of 2 later, en de rest van de wereld na een week of 10 ofzo.

Bij Callen wisten de ouders het met 6 weken, dus het duurde iets langer, en met 7 weken de rest van de wereld. Noodgedwongen eigenlijk maar we vonden het helemaal niet erg! Je bent zwanger en blij en wilt het delen. Waarom niet? Omdat het nog mis kan gaan, ja dat klopt, maar dan vertel je vaak ook waarom je verdrietig bent toch? Nee wij vonden het niet nodig om het voor ons te houden en hebben er net zoveel plezier aan beleefd. We zijn ook gewoon veel te nieuwsgierig.

Dat was ook zo met uitvinden of we een jongetje of meisje zouden krijgen. We kregen dit bij de meiden met de 20-weken echo te horen en bij Callen hebben we zelfs met 17 weken een extra pretecho laten maken om het geslacht te weten te komen. Dat hebben we meteen aan de meiden en mijn ouders (want die waren op de meiden aan het passen) verteld en dezelfde dag nog aan schoonouders en zusjes en beste vriendinnen. Een dag later aan de rest van de wereld. En.... waarschijnlijk zouden we dat zo weer doen! En jij? Zou jij het anders doen bij een volgende???

Geen opmerkingen: