dinsdag, oktober 08, 2013

Callen week # 3

Liefste Callen,
3 weken al weer! Deze week begint er een soort van regelmaat in te komen, een ritme, en dat is best prettig. Teminste dat geldt alleen voor de avond/nacht want overdag rommelen we wat aan en passen we ons aan, aan jouw slaapjes. 

We hebben gemerkt dat je het liefst op je buik slaapt, maar dat mag natuurlijk niet en eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje eng, dus dat mag alleen als ik bij je ben. Hier lig je dus heerlijk op mijn bedje te slapen terwijl ik ernaast en "aan t werk" ben op de laptop, ideale combinatie want Pixie zit op school en papa past op Skylar!
 Het liefst lig je zo bij mij en eerlijk gezegd vind ik dat ook het allerfijnste! Dit kan ik uren volhouden vooral 's avonds in bed als ik lekker tv kijk! Lekker knuffelen en snuggelen! Hier heb ik inmiddels ook heel erg veel foto's van, want dit wil ik graag onthouden en vasthouden! Dit maak ik nooit meer mee dus hou vast aan alles wat ik kan! Ik geniet met volle teugen en neem het slaapgebrek (wat nog wel mee valt) voor lief!
 Je slaapt redelijk goed, vooral 's nachts nu. We hebben een ander matras voor je gemaakt voor in je wieg, we hebben een soort van ritueel ingebouwd voor t slapen gaan, je gaat in de puckababy piep-zak, krijgt toch weer een kruikje zodat je bedje lekker warm is als je erin gaat, en dat werkt als een trein!!
 Hier lig je in je bedje op je buikje lekker te slapen overdag als ik er naast zit!

Je ritueel: Als de meisjes in bed liggen, rond 7 uur, ga ik met je douchen, of ik doe je in je badje of ik was je uitgebreid, en daarna smeer ik je lekker in met olie, beetje babymassage op je buikje en voetjes en rugje, dat vind je heerlijk! Daar ontspan je zichtbaar van, zo lief! Dan aankleden en neem ik je mee naar boven naar onze slaapkamer waar je wiegje staat.
Ik voed je tot je genoeg hebt en zelf los laat, dan doe ik je in je slaapzakje en dan val je al bijna in slaap. Ik zing een liedje voor je, knuffel en schommel je even en dan leg ik je in je warme bedje en stop je in. Zit nog even naast je maar meestal hoeft dat niet want dan slaap je al! En dan slaap je tot ongeveer 12 uur en wil je eten, dus verschonen en eten maar. Lekker weer in je warme bedje en dan slaap je tot 4 uur ongeveer en dan hetzelfde ritueel, verschonen en voeden en ik verwarm je kruik weer opnieuw zodat je weer een warm bedje hebt en dan slaap je tot ongeveer 8 uur en van dan af aan is het afwachten hoe en wat. 
Meestal kleed ik je aan, voed ik je en lig je even in de box te suffen en ben je daarna klaar wakker, en best wel lang ook! Tussen de middag slaap je ook goed, van 12 tot 3 zo'n beetje en in de middag is het weer afwachten. Tussen 5 en 7 ben je goed wakker en begint de avond weer!
 Je hebt custom made super stoere schoenen gekregen met je naam erop! En poezenvoetjes ook! Lief he?
Je verandert heel erg snel en dat is wel mooi om te zien maar gaat ook wel té snel hoor ;-)

Je oogjes: zijn nog steeds blauw en worden steeds lichter dus ik gok erop dat ook jij blauwe ogen houdt! Je zussen hebben dat ook, dus papa is de enige met bruine ogen! Je oogjes zijn veel open en ver ook! Je kijkt heel dromerig uit je ogen maar soms ook heeeeel alert en je kan me heel indringend aankijken!

Je oortjes: Er zit een vouw in je beide oortjes, net als je beide zussen, dat vinden we zo grappig en lief! Dat is echt jullie "kenmerk" en onze genenmix! Helaas is je derde gehoortest (gedaan door audiologisch centrum) ook afgekeurd, tenminste je linkeroor geeft geen signalen terug, je rechtoor wel inmiddels. Dinsdag moeten we om 14.00 uur bij het audiologisch centrum zijn en krijg je daar allerlei onderzoeken om te kijken wat er aan de hand is, al denk ik dat je gewoon vocht of smeer in je oor hebt, maar we zullen zien. In ieder geval doet je rechteroortje het dus je bent niet doof en dat stelt me gerust!

Je mondje: je trekt hele zuinige mondjes net als dat Skylar dat deed en je lacht een heleboel, maar nog niet bewust maar je hebt wel een smile van oor tot oor! Je hele bekkie breekt open, wat mooi!!! Je maakt nog niet veel geluid, alleen als je drinkt maak je allerlei grappige geluidjes.

Je neusje: je bent verkouden, maar alleen achterin je neus waardoor je snurkt als een volwassen vent bijna! Dus 's nachts word ik aan beide kanten belaagd door snurkende mannen! Je hebt een lief klein dopneusje net als Skylar ook, maar toch lijk je helemaal niet op haar!

Je voetjes en handjes: zijn best heel groot en dat heb je ook van je papa! Je handjes beginnen al te grijpen en dingen stevig vast te houden, we vinden je erg sterk!

Ik geniet volop van je, je bent een mooi ventje en heel lief en makkelijk! Heerlijk!!! Skylar is nog steeds helemaal dol op je en vol van je en wil de hele dag weten waar je bent en hoe het met je is. Je zit nog in maatje 50 al zijn de kleertjes van prenatal wel wat kort aan mouwtjes voor je.
Afgelopen dinsdag kwam de verpleegkundige van het CB hier aan huis om je te wegen etc en je woog 4120 dus je bent in 2,5 week 480 gram gegroeid!!! WOW!!! Ik heb dus weer goede voeding voor je!
Ook kreeg ik de kolf binnen en heb ik inmiddels een paar voedingen in de vriezer voor geval van nood of als ik eens even lekker weg wil, maar voorlopig nog niet hoor schatje ;-) Tot zover week 3, ik ga even afsluiten en je uit je bedje halen want je bent wakker!!
xxx

Geen opmerkingen: