woensdag, juli 31, 2013

Babydeken is af woohoooo!!!

Ik ben een verschrikkelijk slechte blogger momenteel, gewoon alleen maar omdat ik er geen puf voor heb, gewoon géén zin om de camera te pakken, foto's te downloaden, eventueel bij te werken, te uploaden en een verhaal te tikken. de inspiratie ontbreekt, de puf en zin ontbreken en ik ben er te lui voor! Zo eerlijker kan ik niet zijn ;-) zal vast allemaal wel met de hormoontjes te maken hebben hoor! Nog 6 weken tot de uitgerekende datum, erg spannend! Ik wil lekker cocoonen en ik merk dan ook dat ik me erg terug trek in mijn eigen wereldje en lekker met dingen bezig ben voor ons mannetje, huisje, nestelen etc, maarrrrr ik ga mijn best even doen een hele lading posts te maken ;-) heb namelijk wel eea te showen.

Ik heb bijvoorbeeld de babydeken af! Niet dat dat nou zo'n haast had hoor, helemaal niet want het is voor het ledikantje en ons mannetje ligt de eerste maanden in een mooie grote ruime wieg bij ons op de slaapkamer! Voor 't gemak vooral met voeden 's nachts, en het scheelt een heleboel nachtrust (als t goed is!) dus hij ligt toch niet in zijn ledikantje! Maar goed ik was er met 17 weken aan begonnen en nu is hij dus af! Ik heb er 15 weken over gedaan en ik ben blij met het resultaat!

Deken in het geheel, gehaakt met Catania. het zijn in totaal 192 vierkantjes aan elkaar gehaakt met wit, daarom 2 toeren wit, 1 toer lichtblauw, dan nog een toer wit en dan een driekhoektoer wit. Lekker klusje dus maar nogmaals ik vind hem super! 
 Even een close-upje van het geheel, lekkere frisse kleurtjes, en toch ook een beetje stoer!
 Een dikke en toch ook wel zware deken/ sprei is het geworden dus ik denk dat hij er vooral voor de sier op ligt de eerste tijd, want ik denk dat hij te zwaar is voor zo'n klein ukje!
 Close-upje van het randje

Ik ben daarna meteen verder gegaan met een omslagdoek in dezelfde kleuren als deze deken. Ik moet nog 3 toeren maar je zal net zien, de kleur die nu aan de beurt is (groen) is op! Hopelijk morgen (en anders van 't weekend) even een bolletje halen! Daar komt stof op de achterkant zodat hij daar lekker in gewikkeld kan worden! Het is trouwens een hele grote granny square.

tot zover deze update! Tot gauw weer!
xxx

Geen opmerkingen: