vrijdag, juni 17, 2011

Mijn grote trotsen

En daar bedoel ik natuurlijk mijn lieve kleine prinsesjes mee! Ze maken zoveel ontwikkelingen door, dat het bijna niet bij te houden is... Allereerst Skylar, sinds dat ze 6 weken oud is, lacht ze, en dat doet ze steeds meer en vaker en langer, maar het is zo moeilijk om dat op foto vast te leggen! Ik blijf het proberen. Heb een super leuk filmpje daarvan overigens, weet niet of ik dat zo makkelijk kan uploaden maar ik zal eens kijken of het lukt later. Hier dus een poging om het vast te leggen. Hier ligt ze vrolijk te lachen en te brabbelen. Zo lief klinkt dat ook!
Het is een stoere meid en met zachtroze hoef je over het algemeen niet aan te komen, maar soms kan ik het niet laten er toch een meisje-meisje van te maken, wederom met zo'n lief knipje (nou ja met klittenband dan) van Annemiek!
Misty, onze ragdoll is helemaal veranderd sinds onze Daisy er niet meer is. Ten goede van hem overigens hoor, want hij was heel schuchter en op zichzelf en nu is hij lekker aanwezig en komt knuffelen etc. En hij is helemaal idolaat van de wipstoel en ligt daar dus ook geregeld op zijn rug in te slapen. Hier vatte ik hem dus nog even mooi!

Even uitrekken hoor en gapen! Hahaha wat een foto he?

Even knuffelen met mama!!

Hier wilde ik Skylar voor het eerst op het speelkleed leggen maar ze vond het niet zo leuk ondanks de inspanningen van grote zus Pixie om er een leuke bezigheid van te maken.
Van Pixie heb ik niet zoveel foto's van de afgelopen dagen, mijn arme meiske is voor het eerst echt heel ziek geweest. Ze had mega hoge koorts en wilde alleen maar slapen en jammeren, heel zielig, ze keek me ook zo aan van help mama wat moet ik hier mee? En ik vond het maar eng hoor, want dit ben ik niet van haar gewend. Gelukkig was ze heel erg snel weer beter! Maar... deze foto kon ik niet onthouden, want ze is een tuttebel hoor!
Ze wil ook kettingen om net als mama, en ook hakschoenen aan net als mama, en staartjes in, en mooie kleertjes aan (dat zegt ze dus ook écht zo!) en hier oefent ze vast op de mijne...
 Toen ik van de week mijn teennagels aan het doen was, wilde Pixie ook "kleuren op d'r nagels" en het was een zacht roze kleurtje dus ach waarom ook niet voor de grap, en ze is er zo trots op dat ik het er absoluut NIET af mag halen!

 En we hebben weer koekjes gebakken, met de keer wordt het leuker en makkelijk voor haar, want ze kan nu zelf het bloem op de tafel strooien, (en meer dan de helft over de vloer) en het deeguitrollen (nieuwe definitie: uitmeppen) en de koekjes uitsteken (en mijn vingers!auw)
 En het snoepen van het heerlijke deeg laten we niet achterwege natuurlijk, en ons poppie zit dan ook volledig onder van top tot teen! Heerlijk he?


De geweldige fase/tijd van "kinderlogica"is hier aangebroken. Afgelopen maandag (2de pinksterdag) liepen we even naar het dorp omdat ik papieren bij de bank in de brievenbus moest doen. Dan lopen we lang een parkeergarage, die normaal altijd vol staat. Zegt Pixie ineens "auto's opelop" (oppeldepop zeggen wij als iets op is). Wij snapte er eerst niks van, maar ja de garage is leeg dus de auto's zijn op hahaha we hebben ons een breuk gelachen.

Naast grappig is ze ook erg ontdekkend, afgelopen maandag dus, haalde Igor haar 's ochtends uit bed, zat ze met d'r luier in d'r hand en zegt "he bah vies, dikke plaskont, in de prullenbak" hahaha gelukkig was het inderdaad alleen een plasluier, maar madame kan dus d'r romper open krijgen én d'r luier uit doen, oops!!

En als laatste is ze ook erg netjes en spreekt sinds 3 dagen met 2 woorden, en zegt dus "dankiewel papa/mama" en toen ik vroeg of ik het ijs op zou ruimen zodat we morgen ook nog hadden zei ze heel beslist "nee mama" heerlijk kind is het toch!

1 opmerking:

Annelies zei

Heerlijk dat Pixie haar woordenschat zo uitbreid op dit moment... En wat een enorme kat hebben jullie!!