zondag, februari 08, 2015

Deken is af (eeuwigheid geleden)

Het is echt een eeuwigheid geleden dat ik geblogged heb! Het ging ook niet zo lekker en besloot even afstand te nemen van dingen. Bloggen was er 1 van, eigenlijk zonde want we hebben best een hele leuke decembermaand gehad. Mijn december daily update plaats ik ook nog wel, ik was immers netjes begin januari helemaal klaar met mijn boekwerk!!! Een heel jaar Project Life gedaan!

Anyhoe... daar was ik al trots op maar waar dit blogje over gaat ben ik misschien nog wel veel trotser op.... mijn eerste granny square deken is af! En wat voor 1! Ik begon aan deze deken in januari 2013 toen ik zwanger was van nr3 en nog niet wetende wat het was. Ik wist ergens zeker dat het een jongetje was maar hey dat kan toch helemaal niet? Onze familie maakt alleen maar meisjes! Ach en als het dan toch een jongetje is, dan wordt het gewoon een deken voor Skylar was mijn beredenering.
 Van ledikantformaat (50 cm x 1 meter) werd het ineens een eenpersoonsformaat, dus 4x zo groot bijna! En daar moest dus nog heel wat voor gehaakt worden en vooral de afgelopen 3 maanden heb ik er heel erg hard aan gewerkt, want "het moest nou maar eens af" .
 Ik gebruikte Drops Paris en dat is geen goedkope katoen. Dus soms moest ik even "sparen" om weer verder te kunnen maar nu is het zover... de deken is eindelijk af! Ik heb er uuuuurrrreeeeennnnn aan gewerkt. Vooral toen ik zwanger was en me ziek voelde, of als ik van oververmoeidheid maar in mijn bed plofte toen de kleine man er al was... of toen ik ziek was of of of vele emotionele uurtjes zitten in deze deken en het voelt dan ook heel gek dat hij nu af is!
 Maar ik ben wel ongelooflijk trots op mezelf dat het zo ver is gekomen! Ik heb gewoon een deken af! 220 vierkantjes, 19 bollen roze katoen, 22 bollen lichtgrijs en 27 bollen donkergrijs katoen verder en dit is het resultaat. Ik kon overigens in 2012 nog helemaal niet haken, maar toen ik zag hoe geweldig deze deken was, MOEST ik het wel leren van mezelf en begon aan een groene simpele granny square voor ons eigen bed, alleen maar stokjes, en dat lukte, die deken is voor 1/3e af en ligt al een tijdje in een hoek oopsie!
 Deze deken was een tutorial van Revlie Schuit, waarbij zij ook filmpjes plaatste en het zo liet zien hoe je bobble flower deken moest haken. En wat was ik daar blij mee! Dit is het eindresultaat en Skylar zal er erg blij mee zijn als ze straks thuis komt en hij ligt op haar bedje, ze kijkt er al heel lang naar uit!
 En ik laat hem met weemoed achter, en hoop dat ze er lang van zal en gaat genieten en hem NOOIT weg doet! Hij is met zoveel emoties en liefde gemaakt!
En nu? Een zwart gat? Nee, wel even een paar dagen pauze van het haken pfff wat was ik er klaar mee zeg op het einde! En daarna mag ik weer beginnen aan een nieuwe deken, voor Pixie, want zij wil er uiteraard ook 1 en zij geeft mij een hele andere uitdaging. Dit was nog 3 toeren per vierkantje met "maar 2 kleuren" en 1 kleur om "aan te haken" maar mevrouw heeft er 1 uitgezocht van 5 kleuren per vierkantje, 7 toeren en dan nog aanhaken! Ik ben de komende 2 jaar wel weer even bezig gok ik zo ;-)

2 opmerkingen:

Mama van Jenthe (Kelly) zei

Hahaha hier ook een meiden plaag in de familie. Super grappig en wat prachtig gemaakt! Ben benieuwd naar de december daily update ;-))

Mama van Jenthe (Kelly) zei

Hij is prachtig geworden! Vind de kleurtjes combinatie erg mooi.