zaterdag, juni 07, 2014

Borstvoedingsverhaal

Allereerst wil ik zeggen, dit wordt een verhaal over borsten, melk en dergelijke dus voor degene die er niet tegen kunnen, lees en kijk dan niet verder!!!

Mijn borstvoedingsverhaal:
Ik ben vandaag bijzonder trots! Officieel is Callen nu mijn langst drinkende kindje! Pixie was er na 7,5 maand al klaar mee (nou ja ik dan want ik was helemaal op) en Skylar na 8 maanden en 22 dagen. Callen is dat vandaag en we zijn nog lang niet klaar! Hij krijgt nog 4-6 keer per dag terwijl de meiden nu afgebouwd waren tot nog maar 1 voeding per dag. Kortom ik ben zeer TROTS!!! Op mezelf en op mijn kleine kereltje!

Het begon allemaal 20 minuten na zijn geboorte. Hij vond geheel zelf de weg en na 3x proberen was het de 4de keer happen goed en hij is het nooit meer verleerd en heeft altijd in 1x goed gehapt! Ik blij, hij blij! Geen kloven, blaren oid! Dat was bij Pixie anders omdat ik geen ervaring had en bij Skylar omdat ze de eerste 4 weken nogal moeite had met aanhappen. Als vanzelf ging het bij Callen.
Thuis ging dit verhaal lekker door en hij groeide super goed en nog op mijn mama-melk!
Hij drinkt nu alleen bij het wakker worden in de ochtend en voor elk slaapje, dat is 4x per dag en heel soms nog extra als hij er zelf om vraagt. Dit is een van de laatste keren dat hij bij mij is slaap viel en dat vind ik zoooo fijn dat ik het jammer vind dat het zelden meer gebeurt. Zo'n lekker warm slapend hoopje dicht tegen je aan!
En we doen ook aan "wildvoeden" d.w.z. gewoon in het openbaar/buitenshuis wanneer nodig! I don't care, het mannetje moet toch eten? Wij eten tenslotte ook als we honger hebben! Dit was bij ons in de achtertuin.
 We genieten er allebei nog heel erg veel van, dus we gaan nog even door. Hier zie je ook dat hij me altijd recht in mijn ogen kijkt. Heerlijke momentjes!
Maar het is niet altijd vanzelf gegaan met MIJ. Soms was ik té moe, of ziek, of uitgeput of wat dan ook en dan loopt mijn voeding drastisch terug. Mijn lijf reageert dan gelukkig wel heel snel op stimulatie. Ik drink bijvoorbeeld borstvoedingsthee en eet cashewnoten en cashewpasta op rijstewafels en dat werkt echt heel goed bij mij (beide zijn stimulans/ondersteuning voor borstvoeding). Ik vind het een wonderlijk iets die borstvoeding en zolang ik het volhoud en Callen het nog wil, gaan we door. Voor hoelang??? Geen idee, we zien wel!!!

1 opmerking:

Chantal zei

Knap hoor!! Ik heb het bij beide kids gedaan. Bij nick ging het absoluut niet vanzelf en was al trots dat ik 4 maanden heb volgehouden. Fay heeft 6 maanden bij mij gedronken. Merkte dat het vooral terugliep toen il weer ging werken.
Heerlijke knusse momentjes! Wees idd maar trots op jullie !!

Kan me trouwens vreselijk irriteren aan dat men het maar raar vind. Iets meer natuurlijkers is er toch niet. Super dat je gewoon ook wildvoed!!