zaterdag, augustus 09, 2014

Vakantie 2014 #4

Afgelopen dinsdag was het prachtig weer. We besloten de avond ervoor al dat we naar het Henschotermeer zouden gaan. Ik was er ooit eens geweest om te schaatsen maar dat kan ik me niet eens meer herinneren!!! Maar zeker nog nooit om te zwemmen, tja eens moet de eerste keer zijn, ook voor de kindjes! Pixie vindt strand geweldig, maar golven doodeng dus is dit ideaal natuurlijk!

Het eerste uitzicht vanaf het eilandje.... Prachtig dit! Het was ook echt zo rustig en kalm en heerlijk!
Al gauw waren we in bikini/badpak en gingen we het water in. Ik was bang dat het heel koud zou zijn maar het was echt heel aangenaam lekker! Lekkere witte melkflessen heb ik he? ;-)
De kindjes gingen natuurlijk meteen mee het water in, nergens bang voor, hollen met die handel! 
Even het water aftasten, de diepte, en hoe het zand weg zakt onder je voeten, maar toen ze dat eenmaal door hadden waren ze niet meer weg te slaan uit het water!
Ik had Callen veelal bij me en we hadden een plekje in de schaduw voor hem gekozen, maar de zon was niet brandend heet, en de wind was af en toe afkoelend, zeker als je net uit het water kwam dus dan is de zon wel erg prettig om je op te warmen. Igor ging meteen dieper het water in maar dat vonden de meiden eerst nog wel even heel erg spannend hoor!
Igor spatte ze nat vanuit het water en dat was lachen gieren brullen natuurlijk.
Intussen had ik Callen in zijn zwembroek gehesen en was hij er ook klaar voor. Ik zette hem neer langs de rand van het water en hij begon meteen te gillen en te kraaien van plezier.
Kijk maar hoe blij meneer is! Als er maar water is, is hij tevreden en blij, ons kleine waterratje.
Hij vreest water echt niet, wat natuurlijk ook wel weer spannende momenten oplevert, maar ook hele leuke. Hij laat zich in kruiphouding vallen en kruipt zo het water in.
De meisjes besluiten eerst maar eens een zandkasteel met geul te maken en te scheppen en te doen, want dat water is toch wel een heel klein beetje spannend hoor.
Callen vindt van niet en wil meteen het water in en hoe verder hoe leuker.
Wat ik al zei: "in kruiphouding en kruipt er zo vantussen!"

Ik vind het ook heerlijk in het water en verbaas me er over hoe schoon het is, hoe aangenaam van temperatuur (hoe wit ik nog steeds ben), en hoe ver je het water in kunt lopen voor het tot aan de middel reikt!

Niet de meest geweldige foto, niet scherp etc maar geeft wel weer hoe blij hij is en hoeveel plezier hij beleeft aan dit uitje.
Dit is de overkant van het eiland aan de andere kant, groen, bos, rust, leeg en stilte, puur genieten dus! Soms heb je dat heel erg nodig als mama van 3! We hadden deze week nog een keer willen gaan maar ik geloof dat we net de allerlaatste mooie dag van de week te pakken hadden.

Callen ging graag mee het "diepe" in, had veel plezier maar hield me wel heel goed in de gaten!
Lekker het water in zakken, wat een plezier, maar papa wel heel goed vasthouden hoor!
Nog even een vreselijk slechte, maar daarom juist zo'n leuke "ussie" (ipv selfie)
Nog even lekker het water in rennen. De meisjes zijn inmiddels helemaal gewend, willen steeds verder en verder en we moeten ze steeds terug roepen omdat ze te ver bij ons weg gaan. Het leukste is op papa's rug liggen en dan moet papa zwemmen. Hij heeft zijn calorieën wel verbrand vandaag met "baantjes trekken".
Het was echt een heerlijke ochtend, super genoten met z'n allen, lekker gezwommen, gezond een beetje, en na een paar uurtjes helemaal loom en vermoeid weer in de auto gestapt. Callen viel meteen om, maar ja het was al dik 2,5 uur over zijn slaaptijd heen! Wij waren allemaal loom en hebben allemaal lekker gerust toen we thuis kwamen en ons buikje rond gegeten hadden aan de lekkere bolletjes! Geslaagd dagje dus!

2 opmerkingen:

Evelien zei

Dat ziet er uit als een geweldige vakantie seg! Water is toch echt iets leuks voor kinderen :-)

Mama van Jenthe (Kelly) zei

Zal vast leuk zijn om daar te kunnen schaatsen. Alleen nu nog de vrieskou. Heerlijke foto's dat lijkt me zo genieten en ontspannen daar.